Q/A

  2012-03-05 / 20:24:42 / Q/A /
Q: Hörredu hud-vårds-gurun skulle du kunna berätta för mig hur jag ska tämja mina ögonbryn?, de vägrar lyssna på mig!

A: Hej Tilda! Först och främst innan man börjar med pincetten så måste man tänka ut vad man vill ha för form. Svan-vingar, bågar, tjocka, tunna, tjockare längst in som smalnar av osv. Jag har läst en massa i olika tidningar och böcker att man kan köpa färdigklippta ögonbrynsformer i papper som man kan klistra fast på ögonbrynet. Sedan plockar man runtom, alltså de strån som syns. Om jag får säga mitt tycker jag detta verkar vara oerhört klyddigt och som gjort för ett vredesutbrott som leder till att man blir pissed off och skiter i dom där jävla ögonbrynen. Så, mitt tips är att ta en ögonbrynspenna och måla formen som man vill ha på sina ögonbryn, och sedan helt enkelt plocka utanför linjen. Eller om man vill så kan man bara improvisera och köra lite hur man vill. Detta kan man göra första gången och sedan gångerna efter så har man formen och behöver bara ta det som växer ut. Hoppas det går bra med dina ögonbryn!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious
RSS 2.0